Sťažnosti a odvolania
SŤAŽNOSŤ
Sťažnosť - písomné podanie subjektu, ktorým sa tento domáha ochrany svojich práv alebo záujmov alebo upozorňuje na konkrétne nedostatky
Všeobecný postup pri prijímaní, hodnotení a rozhodovaní o sťažnostiach
-
DMG, s.r.o. prijíma akékoľvek sťažnosti výhradne v písomnej forme, pričom podanie musí byť vykonané do 30 dní odo dňa zistenia dôvodu podania sťažnosti.
-
Forma podania sťažnosti nemá záväznú formu, musí však obsahovať:
-
označenie sťažujúceho sa subjektu
-
presný a úplný popis dôvodu podania sťažnosti
-
návrh na vysporiadanie
-
kontaktnú osobu pre riešenie, dátum a podpis.
-
DMG, s.r.o. do 10 dní potvrdí prijatie sťažnosti podateľovi, pričom ho informuje a ďalšom postupe a ubezpečí o prijatí nápravy v prípade potvrdenia opodstatnenosti sťažnosti.
-
DMG, s.r.o. sťažnosť dôkladne preskúma s cieľom preveriť a potvrdiť opodstatnenosť, pričom rešpektuje princíp nezávislosti. Ak bola sťažnosť podaná na vrcholový manažment, sťažnosť preveruje komisia na ochranu nestrannosti, pričom jej záver je záväzný.
-
DMG, s.r.o. sa podľa možnosti snaží akúkoľvek sťažnosť vyriešiť predovšetkým dohodou - prejdená sťažnosť so subjektom, na ktorý bola sťažnosť podaná a so sťažovateľom s cieľom dohody o ďalšom postupe, ktorý bude vyhovovať všetkým zainteresovaným stranám. Výsledkom je dohoda o opatreniach, prípadne závery, ktoré sú akceptované všetkými stranami konfliktu a budú v súlade s príslušnými predpismi a normatívnymi dokumentmi.
-
V prípade, že nedôjde k dohode dotknutých strán pri riešení problému, ďalší postup závisí od potvrdenia/vyvrátenia opodstatnenosti sťažnosti s cieľom predísť prípadnému neoprávnenému poškodeniu mena subjektu, voči ktorému bola sťažnosť podaná.
-
V prípade opodstatnenosti sťažnosti budú vykonané príslušné nápravné, alebo preventívne opatrenia o realizácii ktorých bude podateľ riadne informovaný. V prípade neopodstatnenosti sťažnosti DMG, s.r.o. vypracuje zdôvodňujúci list o neopodstatnenosti sťažnosti, čím je vec považovaná za vybavenú a list odošle podateľovi a dotknutému subjektu.
ODVOLANIA
Odvolanie - písomné výhrada, ktorú klient uplatňuje voči rozhodnutiu DMG, s.r.o.
Všeobecný postup pri prijímaní, hodnotení a rozhodovaní o odvolaniach
-
DMG, s.r.o. prijíma akékoľvek odvolania výhradne v písomnej forme, pričom odvolanie voči rozhodnutiu spoločnosti je možné podať do 10 dní odo dňa jeho doručenia.
-
Forma podania odvolania nemá záväznú formu, musí však obsahovať:
-
označenie odvolávajúceho sa subjektu
-
presný a úplný popis dôvodu podania odvolania
-
návrh na vysporiadanie
-
kontaktnú osobu pre riešenie, dátum a podpis.
-
DMG, s.r.o. do 10 dní potvrdí prijatie odvolania podateľovi, pričom ho informuje a ďalšom postupe a ubezpečí o prijatí nápravy v prípade potvrdenia opodstatnenosti odvolania.
-
DMG, s.r.o. odvolanie dôkladne preskúma s cieľom preveriť a potvrdiť opodstatnenosť, pričom rešpektuje princíp nezávislosti. Ak bolo odvolanie podané voči rozhodnutiu vrcholovému manažmentu, odvolanie preveruje komisia na ochranu nestrannosti, pričom jej záver je záväzný.
-
DMG, s.r.o. sa podľa možnosti snaží odvolanie vyriešiť predovšetkým dohodou. Výsledkom je dohoda o opatreniach, prípadne závery, ktoré sú akceptované všetkými stranami konfliktu a budú v súlade s príslušnými predpismi a normatívnymi dokumentmi.
-
V prípade, že nedôjde k dohode dotknutých strán pri riešení príčiny odvolania, ďalší postup závisí od potvrdenia/vyvrátenia opodstatnenosti odvolania.
-
V prípade opodstatnenosti odvolania budú vykonané príslušné nápravné, alebo preventívne opatrenia o realizácii ktorých bude podateľ riadne informovaný. V prípade neopodstatnenosti odvolania DMG, s.r.o. vypracuje zdôvodňujúci list o neopodstatnenosti odvolania, čím je vec považovaná za vybavenú a list odošle podateľovi.